הבלוג הכלכלי של בית ספר "קדימה"- מי אנחנו?

המידע בבלוג זה הוא פרי עבודתן של רכזת המחשבים גב' אורית ברל ושתי המורות למולדת בבית ספר קדימה: גב' ליאת פורת וגב' קרן דדיה. הצילומים צולמו על ידי גב' אורלי אפלרויט. עליכם לקרוא את הכתוב במאגר המידע, ללחוץ על הקישור לחידון שבצד ימין, לענות עליו ולשלוח. אנו נבדוק את התשובות ונשלח לבית הספר את הנתונים תוך שבוע מיום סיום החידון.
בהצלחה!

יום שני, 19 במאי 2008

תקציב הרשות המקומית

כדי למלא את הצרכים של התושבים ולספק להם שירותים,לבנות מוסדות ציבור וכדומה. הרשות המקומית זקוקה להכנסות כלומר לכסף שיכנס לקופת היישוב. הרשות מקבלת את ההכנסות הדרושות לה משלושה מקורות-מהממשלה, מהתושבים ביישוב ומתרומות.
התושבים, בעלי החנויות, המפעלים והעסקים, משלמים לרשות המקומית מס (תשלום חובה) הנקרא ארנונה. ככל שהדירה או העסק של מישהו ביישוב גדולים יותר או נמצאים באזור טוב יותר ביישוב, כך הוא צריך לשלם יותר מס.
בכל שנה מתכננים ברשות המקומית את התקציב, כלומר את סכום הכסף שצריך עבור פעולות שרוצים לבצע במשך השנה. התקציב השנתי מורכב משני חלקים-ההכנסות של הרשות מהכסף שהיא מקבלת מהממשלה, מהארנונה ומתרומות ומולן-ההוצאות, כלומר הכסף שמתכננים להוציא לפעולות השונות. אנשי הרשות צריכים לדאוג שההוצאות לא היו גדולות מההכנסות.

אין תגובות: