הבלוג הכלכלי של בית ספר "קדימה"- מי אנחנו?

המידע בבלוג זה הוא פרי עבודתן של רכזת המחשבים גב' אורית ברל ושתי המורות למולדת בבית ספר קדימה: גב' ליאת פורת וגב' קרן דדיה. הצילומים צולמו על ידי גב' אורלי אפלרויט. עליכם לקרוא את הכתוב במאגר המידע, ללחוץ על הקישור לחידון שבצד ימין, לענות עליו ולשלוח. אנו נבדוק את התשובות ונשלח לבית הספר את הנתונים תוך שבוע מיום סיום החידון.
בהצלחה!

יום שני, 19 במאי 2008

אזורי תעשייה ומלאכה - רקע כללי


באזורי תעשייה ומלאכה נמצאים מפעלי תעשייה ובתי מלאכה. מפעל תעשייה הוא מקום שבו מתכננים ומייצרים מוצרים שונים.יש מפעלים שמייצרים שרוכיי נעליים, ואחרים מטוסים; יש מפעלים שמייצרים שבבים זעירים ומסובכים למחשבים, ויש שמייצרים בגדים או תרופות או מכוניות. בית המלאכה הוא קטן ממפעל התעשייה,ובו מתקנים מכשירים ומכונות או מייצרים מוצרים בכמות קטנה (למשל,מוסכים ונגריות).

בעבר השתדלו להרחיק את האזורים האלה מהעיר, כי המכונות במפעלי התעשייה ובבתי המלאכה הרעישו ופלטו הרבה עשן, גרמו לזיהום מים ויצרו הרבה פסולת. המפעלים בימינו שונים-חלקם משתמשים באמצעים טכנולוגיים משוכללים ומייצרים מוצרים שאינם מזהמים, כמו תוכנות למחשבים. מפעלי תעשייה אלה נקראים תעשיית היי-טק (או "תעשייה חכמה"). גם מפעלים אחרים (כמו מפעלים ליצור בגדים) משתמשים במכונות חדשות שאינן מזהמות את הסביבה.הם מעבירים את הפסולת לאתרים מיוחדים ודואגים שהסביבה תהיה מטופחת.

אין תגובות: